سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۲:۲۱

تجهیز اسکله‌ها و ترمینال‌های مسافری بنادر و جزایر کشور

باشگاه خبری فراساحل‌‌: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی برای متقاضیانی که قصد دارند کشتی مسافری یا لندینگ کرافت با استاندارد بالا تولید یا خریداری کنند، کمک‌های مالی لازم در نظر گرفته شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از سازمان بنادر و دریانوردی،‌ هادی حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره برنامه‌های گردشگری دریایی کشور در سال جاری، افزود: کیفیت سفرهای دریایی و گردشگری دریایی از ابتدای سال جاری افزایش می‌یابد و این اتفاق با رعایت استانداردهای مختلف در دستور کار قرار گرفته چرا که توجه به ایمنی و سلامت مردم به عنوان مهم ترین اولویت تعریف شده است.

وی ادامه داد: تمهیدات ویژه ای به منظور توسعه سفر دریایی در بنادر شمالی ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی اتخاذ شده است و امسال شاهد راه انداری مسیر سفر دریایی با حداکثر مسافت ۲۵ کیلومتری از اسکله بندر انزلی تا بندر کاسپین خواهیم بود.حق شناس تاکید کرد: مهم ترین برنامه سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری این است که کشتی‌های مسافری استانداردتری را تامین کند. در کمیته وجوه اداره شده برای متقاضیانی که قصد دارند کشتی مسافری یا لندینگ کرافت با استاندارد بالا تولید یا خریداری کنند کمک‌های مالی لازم در نظر گرفته شده است چرا که سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال این موضوع است که اسکله‌ها و ترمینال‌های مسافری بنادر و جزایر کشور را مجهز کند.

وی گفت: در این بین به استانداری‌ها و سازمان میراث فرهنگی و امورگردشگری  توصیه می‌کنیم امکانات بیشتری را برای مسافران در جزایر کشور فراهم کنند. اگر مناطق آزادی همچون قشم و کیش بتوانند امکانات بیشتری را برای مسافران ایجاد کنند، سازمان بنادر و دریانوردی نیز در بحث ترمینال‌های مسافری، شناورها و اسکله‌ها، چه سرزمین اصلی و چه در جزایر حداکثر کمک را در دستور کار قرار می‌دهد. معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  تصریح کرد: با شرایط موجود به نظر می‌رسد بتوانیم از مسیر خرمشهر-بصره به نحو منظم تری بهره مند شویم. علاوه بر این در تلاش هستیم مسیرهای دریایی بندر چابهار-خصب(عمان) و نیز چابهار-کراچی(پاکستان) را راه اندازی کنیم تا مسافران در حوزه‌های زیارتی و سیاحتی از این امکان فراهم شده،  بهره مند شوند.



  کد خبر : 5469
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :